7 faktorov kvalitného webu

Kvalitný web by mal byť dnes už samozrejmosťou u každej spoločnosti. Čo takýto web má obsahovať aby ste dosiahli svoje ciele a presvedčili zákazníka? Pozrite si 7 faktorov kvalitného webu.

Kvalitný web by mal byť dnes už samozrejmosťou u každej spoločnosti. Čo takýto web má obsahovať aby ste dosiahli svoje ciele a presvedčili zákazníka? Pozrite si 7 faktorov kvalitného webu.

Webová stránka je veľmi dôležitý ukazovateľ kvality spoločnosti. Mnoho ľudí sa často rozhodne priamo pri návšteve webu, či u vás nakúpi, zostane, kontaktuje vás alebo naopak web opustí a už sa nevráti.

O atraktívnosti webu rozhodujú viaceré ukazovatele, konrétne sme ich nazvali 7 faktorov kvalitného webu. Poďme sa na ne spoločne pozrieť.

Čo má teda kvalitná stránka obsahovať?

  1. Dizajn a funkcionalita

    Vaša stránka odráža váš produkt, službu a celú značku. Preto je dôležité, aby pôsobila profesionálne, čisto a kvalitne. Využívajte dostatočný priestor medzi elementami, lebo ak budú na sebe natlačené, zhoršuje to čitateľnosť a stránka potom pôsobí chaoticky. Prehľadné rozloženie zohráva veľkú úlohu v schopnosti pochopiť a ľahko čítať váš web.
    Taktiež musí stránka fungovať rýchlo, bez sekania a bez zbytočného čakania zákazníkov. Užívatelia nie sú trpezliví a ak čakajú pridlho, stránku opúšťajú a hľadajú ďalej.
  1. User friendly – jednoduché na použitie

    Užívatelia dnes už vedia, čo ich na stránkach čaká a ako fungujú. Kde sa nachádza menu, kde sa nachádza košík, že ak pôjdu doprava smerujú ďalej a ak pôjdu doľava smerujú späť. Vedia, čo majú robiť aby sa niekam dostali. Preto s týmito klasickými prvkami neexperimentujte, neklaďte medzi nich zbytočné prekážky kvôli zaujímavosti a odlíšenosti od konkurencie. Nezaťažujte užívateľov zbytočnými informáciami, vytvorte si očividnú logickú navigáciu s jasnou hierarchiou, aby sa dostali presne tam, kam majú v čo najkrajtšom čase a bez zdržaní. Chceme, aby bol užívateľ neustále zapojený, preto vytvorte obsah, ktorý ich posúva stále dopredu a udržuje jeho pozornosť na webe.

  2. Optimalizácia pre mobil

    Bohužiaľ, responzívnosť stále nie je u niektorých stránkach samozrejmosťou. Aj keď by malo. Web totiž musí byť optimalizovaný pre všetky zariadenia. Bez výnimiky. V jednoduchosti – mobil, tablet, desktop. Každý má svoje pravidlá, na ktoré treba myslieť.

  3. Čerstvý, kvalitný obsah

    Buďte stručný, zaujímavý a nový. Používajte jazyk, ktorý dáva vášmu publiku zmysel – vyhýbajte sa žargónu, korporátnym prejavom a skratkám. Texty zbytočne nenaťahujte, vysvetlite svoje „Prečo“ v skratke. Návštevníci majú krátke rozpätia pozornosti: hláskujte správne, buďte presní, buďte relevantní a pravidelne aktualizujte. Blogy a aktualizácie sociálnych médií sú skvelým spôsobom, ako pridať čerstvý obsah, vďaka ktorému sa návštevníci vracajú a pomáhajú so stratégiou SEO. Áno, udržať veci nonstop aktualizované vyžaduje trochu investície. A bez toho sa nezaobídete.

  4. Ľahko dostupný kontakt a umiestnenie

    Vaše publikum vás nebude prenasledovať. Uľahčite zapojenie, ponúknite viacero kontaktných miest: telefón, e-mail, sociálne médiá a aj ľahko použiteľný kontaktný formulár. Bonusom je mapa Google. Predovšetkým zaistite, aby boli tieto informácie ľahko dostupné na kontaktnej stránke – prípadne na každej stránke webu, napríklad sociálne siete v hlavičke/pätičke alebo aj celá adresa v pätičke.

  5. Jasné výzvy k akcii

    Ak váš web nič nevyžaduje od návštevníkov, určite ani nič neurobia. Aký je účel vašej stránky? Je tento účel návštevníkom jasný? Aj informačné stránky chcú, aby návštevníci čítali a zdieľali články, sledovali spoločnosť na sociálnych sieťach, sťahovali si sady nástrojov, zaregistrovali sa do zoznamov adries alebo sa dozvedeli viac o organizácii. Na každú stránku vložte určitú požiadavku.

  6. Optimalizované pre vyhľadávanie a sociálne siete

    Nestačí vybudovať pekne vyzerajúci web, ktorý sa ľahko používa. Potrebuje návštevnosť. V opačnom prípade bude všetko to úsilie v oblasti dizajnu, UX a vývoja obsahu nanič. Existujú stovky pravidiel a pokynov pre efektívnu optimalizáciu pre vyhľadávače, a preto uvádzame niekoľko z nich na začiatok: na každej stránke použite názvy stránok a metaznačky a na každom obrázku alt tagy. Optimalizujte obsah na svojich stránkach tak, aby zodpovedal slovám, ktoré skutnočne ľudia hľadajú. V obsahu a odkazoch používajte primerane kľúčové slová. Na kaskádové usporiadanie použite kaskádové štýly a udržte svoj kód HTML čistý. Uľahčite návštevníkom zdieľanie vášho obsahu. Sociálne siete môžu zvýšiť objem návštevnosti a pozitívne ovplyvniť vaše hodnotenie vo vyhľadávaní. Nezabudnite na odkazy na zdieľanie (aj keď sa v skutočnosti používajú len zriedka).

    Toto je stručný prehľad siedmych dôležitých faktorov kvalitného webu. Tieto základné princípy vám pomôžu začať lepšie využívať svoju prítomnosť na internete, a tak sa budete ľahšie posúvať smerom k skvelej webovej stránke, ktorú potrebujete.

    Okrem faktorov kvalitného webu sme pre Vás zhrnuli aj veci, ktorým sa treba pri tvorbe webu vyhnúť – nájdete ich v tomto článku.

    Ak sa zaujímate o detailnejšie vysvetlenie danej problematiky, kontaktujte nás a radi vám pomôžeme.
7 nástrojov na vývoj Progressive web app
19. januára 2022

7 nástrojov na vývoj Progressive web app

V priebehu posledných rokov sa vyvinul trend využívania Progressive web app (PWA), pretože umožňuje…

Čítať viac
10  trendov softvérového vývoja v roku 2022
17. januára 2022

10 trendov softvérového vývoja v roku 2022

Inovácie podporujú vývoj nových aplikácií a dnešné postupy už nemusia byť ďalšie roky používané….

Čítať viac
6 vecí, ktorým sa pri tvorbe webu vyhnúť
17. septembra 2021

6 vecí, ktorým sa pri tvorbe webu vyhnúť

Od samých počiatkov webu sme prešli už dlhú cestu a veľa sme sa toho…

Čítať viac