Od samých počiatkov webu sme prešli už dlhú cestu a veľa sme sa toho naučili. Avšak stále sa nájdu na weboch chyby, ktoré užívateľov dokážu odradiť a nikdy sa na daný web nevrátia. Akým chybám sa treba pri tvorbe webu vyhnúť?
Týmto chybám sa treba pri tvorbe webu vyhnúť, aby bola vaša stránka ľahko používateľná a aby bol návštevník spokojný.
- Zanedbanie rýchlosti načítania a rýchlosti stránky
Vždy si kontrolujte rýchlosť. Je to naozaj nesmierne dôležité. Užívateľ vám väčšinou dáva približne 2 sekundy na to, aby sa vaša stránka rozbehla, inak stráca trpezlivosť. Dbajte preto na čistotu vášho kódu, optimalizovnú veľkosť obrázkov, kvalitný hosting, odstráňte zbytočné css a taktiež treba dať pozor na príliš veľa reklám (ak ponúkate miesto na reklamu) – aj tie totiž stránku spomaľujú. - Ignorovanie „thumb-friendly“ rozloženia
Možno to znie zválštne, no na webe musí byť dostatok miesta pre palce. To je realita súčasnosti, keďže každý dnes už využíva mobil pri prezeraní stránok. Preto sa uistite, že navigácia a aj linky nie sú príliš malé na dotyk palcom, lebo inak sa užívateľ netrafí a musí vynaložiť úsilie, aby sa niekam na vašej stránke dostal. A to nechceme. My mu to chceme predsa čo najviac zjednodušiť, aby sa mu na našej stránke dobre presúvalo, aby našiel niečo nové a aby u nás vykonal nejakú, akúkoľvek, akciu. - Zakázanie alebo zťaženie prístupu na webovú stránku
Už ste sa s tým možno niekedy stretli, že ste prišli na webovú stránku a hneď na vás vyskočilo pop up okno s prihlásením sa na odber noviniek, alebo zaregistrovaním sa, alebo akoukoľvek výzvou na akciu. Áno, spomínali sme si, že výzvy na akcie máme na webe radi, avšak nie, ak tvoria prekážku.
A pretože sa nechcete momentálne prihlásiť kliknete X a chcete si pozrieť stránku. Avšak – NEJDE TO. Klikáte všade, nič sa nedeje, refreshujete, nič sa nedeje. Okno tam stále je a niet možnosti ho preskočiť. A toto práve nie je dobrá taktika, pretože užívateľa to naštve a odíde. Musíte mu poskytnúť dôvod, prečo sa k vám chce prihlásiť, avšak nikdy ho nesmiete nútiť cez nezmyselné bariéry.
Pop up okno vie byť efektívny nástroj ako ostať v kontakte so zákazníkmi alebo im poskytnúť zľavu a informácie. Avšak vie byť aj zbytočnosť ak príde príliš skoro. Užívateľ totiž ešte nevie čo ponúkate, a už mu kážete prihlásiť sa na odber noviniek. Šanca, že to spraví je nízka a preto počkajte chvíľku nech sa rozpozerá a zistí, že sa mu páčite. Nech si nájde odber noviniek alebo prihlásenie sa niekde na dobre viditeľnom mieste alebo nech na nho vyskočí pop up po určitom čase strávenom na stránke.
- Zabudnuté mikro animácie
Animácie sú dôležité. Dokážu užívateľa nasmerovať na miesto, ktoré ste mu určili. Samozrejme, všetkého veľa škodí, ale milé malé animácie na buttonoch, šípkach a linkoch nikdy neublížili a dokážu vám len pomôcť. - Nevyužívanie analytických nástrojov
Chcete predsa vedieť návštevnosť vášho webu, odkiaľ k vám zákazníci/užívatelia chodia, či z mobilu, z počítača, zo Slovenska, z Čiech, Španielska a podobne. A na to je tu aj Google Analytics – je zadarmo, je ľahko konfigurovateľý a čítateľný a povie vám, o vašom publiku. Bola by škoda ho nevyužiť. - Žiadny dôkaz o vašej dôveryhodnosti
Ďalšou chybou, ktorej sa treba pri tvorbe webu vyhnúť, je nedôveryhodnosť. Je dôležité aby vám vaši užívatelia verili. Chcú vedieť, že zvádnete spraviť to, čo potrebujú bez problémov. Preto si pridávajte na stránku vaše referencie, recenzie, odkazy na práce, certifikácie – čokoľvek čím sa viete pochváliť. Zákazník to ocení.
Toto sú veci, ktorým sa treba pri tvorbe webu vyhnúť. Ak chcete poznať faktory, ktoré Vám webovú stránku zlepšia, prečítajte si tento článok.
7 nástrojov na vývoj Progressive web app
V priebehu posledných rokov sa vyvinul trend využívania Progressive web app (PWA), pretože umožňuje…
Čítať viac10 trendov softvérového vývoja v roku 2022
Inovácie podporujú vývoj nových aplikácií a dnešné postupy už nemusia byť ďalšie roky používané….
Čítať viac6 vecí, ktorým sa pri tvorbe webu vyhnúť
Od samých počiatkov webu sme prešli už dlhú cestu a veľa sme sa toho…
Čítať viac